Isnin, 19 September 2011

biar besok kita lupakan.

luruh bermusim di hati ini.
semua terlalu tampak di ilusi
sendi yang berduri ter..
aku di hujung pengertian diri/
xkenal, xpasti, keliru x berdaya
terlalu aku bukan taraan mu./
saat ku melutut, diam xbernada.
aku mencari erti selalu
kau slalu memberi harap
aku mencari di dingin bersalju.
kau slalu memberi langkah berderap.
membiar esok kita lupakan.
ya, mungkin esok kita lakarkan.
terpana rasa ini berlingkar.
sungguh pagi ini mendung berduka.
aku memang dalam kemungkinan./
idup ini, aku slalu berbisik diam.
aku memang dalam kemungkinan
kau aku, ahh....
bukan ianya riwayat dusta
tidak tertulis di sandiwara.
tapi, di tepi yang nyata
kita ini sudah dewasa
kita jauh dari pangkal derita.
tapi berbeza di hujung cerita.
tatkala aku pudar bicara.
mengapa aku membiar mu..

memang dingin akan membiar luruh
jika esok akan membiar semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan